Numărul conturilor de economii deschise de către clienții unei bănci comerciale, prin intermediul propriei platforme de internet banking, s-a majorat cu 144% în trimestrul II al anului 2020, față de aceeași perioadă a anului trecut.
În plus, sumele deținute de clienții băncii în conturile de economii și în conturile curente au crescut și ele cu 24% comparativ cu luna mai 2019.
Totodată, mai spun experții băncii respective, clienții săi și-au folosit mai des telefonul mobil pentru accesarea produselor din portofoliul băncii.
„Aproximativ 44% din totalul creditelor de nevoi personale au fost accesate în Home’Bank, iar peste 50% dintre fondurile mutuale de investiții au fost deschise în platforma de internet banking de către clienții băncii în perioada de izolare”.
„Totodată, numărul de tranzacții e-commerce între 16 martie şi 15 mai s-a majorat cu 27% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce reprezintă o rată normală de creștere în raport cu anul precedent, însă valoarea acestora a crescut cu aproximativ 20%.
„Ziua în care s-au înregistrat cele mai multe tranzacții în rândul clienților ING Bank România a fost 10 aprilie, cu aproape 250.000 de tranzacții online”, au adăugat reprezentanții băncii.
Conform sursei citate, „în mod previzibil”, cea mai mare creștere în materie de vânzări s-a înregistrat la categoria FMCG, reprezentată în special de supermarket-uri.
De altfel, susțin reprezentanții băncii, cu toate că numărul tranzacțiilor a scăzut în perioada stării de urgență, valoarea totală a acestora a crescut, generând o creștere de până la 50% a valorii medii a unui bon de cumpărături.
Pe locul doi, conform datelor instituției financiare bancare, sectorul de redecorare a locuinței (mobilier, amenajări interioare, materiale de construcții) a înregistrat o creștere de 23% la mijlocul lunii martie, comparativ cu mediile săptămânale ale lunii februarie.
Și asta deoarece românii au avut nevoie să își optimizeze spațiul pentru a lucra de acasă sau pentru a-și petrece timpul mai confortabil.
Reprezentanții băncii amintite anterior au mai precizat că, la polul opus, cea mai afectată categorie a fost cea a călătoriilor, unde volumul total săptămânal al sumelor cheltuite a scăzut cu până la 96% comparativ cu media săptămânală din februarie pentru bilete de avion, agenții de turism și hoteluri.
Totodată, cheltuielile asociate categoriei transport au înregistrat scăderi semnificative, de până la 80% pentru închirierile de mașini şi transportul în comun.
Tranzacțiile în sectorul reprezentat de restaurante și fast-food s-au diminuat și ele cu până la 90% în ultimele două săptămâni din martie față de media săptămânală a lunii februarie. Clienții băncii respective au recunoscut că au preferat să folosească aplicațiile de livrare de mâncare, care au avut creșteri de până la 100% în lunile martie și aprilie, în raport cu luna februarie.
Nu în ultimul rând, subcategoria reprezentată de filme, cinematografe, teatre și jocuri a înregistrat o ușoară scădere la începutul stării de urgență, însă ulterior a revenit la același nivel din perioada anterioară, ca urmare a utilizării mai accentuate de către români a platformelor de streaming.
Subcategoria de muzică este singura care a înregistrat creșteri constante începând cu a doua jumătate a lunii martie, creșteri generate de aplicațiile pentru muzică.